Dysleksja
Dysleksja to obecnie problem cywilizacyjny, któremu można jednak zaradzić.
Objawy ryzyka dysleksji można zaobserwować już w wieku poniemowlęcym oraz przedszkolnym i stymulować zagrożone funkcje.
Terapia dysleksji opiera się na nauce czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną i stymulacji mechanizmów lewopółkulowych w połączeniu z ćwiczeniami ogólnorozwojowymi.
Profesor Jagoda Cieszyńska definiuje dysleksję jako trudności z linearnym uporządkowaniem wszelkiego rodzaju informacji, u podstaw których leży brak dominacji lewej półkuli i prawidłowego kształtowania się lateralizacji.
Niepokój budzi fakt diagnozowania dzieci pod kątem dysleksji na zaawansowanym etapie nauki szkolnej. Tymczasem diagnoza jest możliwa w 1. roku nauki szkolnej, a dużo wcześniej można mówić o zagrożeniu dysleksją. Działania profilaktyczne powinny wyprzedzić naukę czytania i pisania.
Gabinet logopedyczny "Pszczółka" oferuje przeprowadzenie testu zagrożenia dysleksją u dzieci w wieku przedszkolnym. Logopeda sprawdza wszystkie umiejętności dziecka, lateralizację, dostosowuje terapię do indywidualnych potrzeb dziecka.
Prowadzona jest także diagnoza i terapia logopedyczna dzieci w wieku szkolnym, która ma pomóc małemu dyslektykowi w trudnościach szkolnych i codziennych związanych z dysleksją.